Propecia/Finasterid

En tråd i 'Hår og hårtap generelt' startet av ChristianA, 10 Aug 2016.

  1. ChristianA

    ChristianA Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Liker mottatt:
    0
    annonse:

    Hei,

    Ser det er mange tråder som er opprettet angående Finasterid. Vurderer å starte med det selv når jeg ser at håret begynner å bli tynnere. Likevel er jeg skeptisk til produktet, etter alt jeg har lest både på forumet her og filmsnutter som er lagt ut på youtube hvor brukeren har fått permanente bivirkninger (potenssvikt).

    Vedkommende beskrev det slik da han så en attraktiv kvinne "It was like staring at a tree. I felt nothing. No arousel. Nothing." Det fremstår for meg som om leger og allmennheten har lite kunnskap om bivirkningene ut over ren overfladisk kunnskap. Det er anslått at så lite som 2% får bivirkninger og at disse stopper når produktet ikke tas, men likevel er mange som får varige mèn. Virker som det er produsenten av produktet som markedsfører så lave bivirkningstall.

    Spørsmålet bunner likvel ut i; hvor sikkert er det egentlig å ta propecia/finasterid)/Rogaine. Er det noen som har fått varige mèn? Har forsøket å lete litt rundt, uten å få noen klare svar (det taler vel kanskje sin egen sak). Har veldig lyst til å bevare håret og gå på propecia til jeg blir 35 år, før jeg tar en HT hos dr. Bisanga i Belgia, men vil ikke ha varig potenssvikt når jeg likevel kan ta en HT senere.

    Noen som kan komme med råd?

    Takker for svar på forhånd og fortsatt god sommer,

    Christian
     
    #1