Hvor lang tid tok det før dere fikk bremset hårtapet med Finasterid?

En tråd i 'Hår og hårtap generelt' startet av kongenavtys, 5 Jul 2016.

  1. kongenavtys

    kongenavtys Meldem

    Innlegg:
    115
    Liker mottatt:
    4
    annonse:

    Som trådtittelen sier: hvor lang tid tok det for dere?

    Jeg har prøvd å Google dette spørsmålet litt, men det er mye varierende og merkelige svar på de engelske fora.

    Og ja - jeg begynte for én uke siden å dele opp 5mg Proscar i fire ved hjelp av en tablettkutter. Fikk min første kommentar på hårtapet for en måned siden etter å ha mistet hår i rundt seks år. Har fortsatt en god del hår igjen, så er fornøyd hvis jeg beholder alt jeg har nå.
     
    #1
  2. Bård

    Bård Meldem

    Innlegg:
    41
    Liker mottatt:
    30
    8 måneder tok det hos meg før jeg så resultater. Er vel på 3 året nå og er veldig fornøyd. Håret ble litt tykkere og mister veldig lite hår i dag. Av bivirkninger fikk jeg bare litt vondt i ene balla i ca 1 ukes tid.
     
    #2
    kongenavtys liker dette.
  3. kongenavtys

    kongenavtys Meldem

    Innlegg:
    115
    Liker mottatt:
    4
    Men hvor lang tid tok det før hårtapet stoppet opp eller bremset?
     
    #3
  4. Finasteride

    Finasteride Supermoderator

    Innlegg:
    1.028
    Liker mottatt:
    116
    Husker at legen min ikke skrev ut resepten første gang for han ville lese seg litt opp. Derfor ventet jeg en måned og hårtapet forverret seg veldig på den perioden. Men med en gang jeg begynte på Fin tok det kort tid (0-1 mnd) for min del før hårtapet stoppet og stabiliserte seg.
     
    #4
    kongenavtys liker dette.
  5. Bård

    Bård Meldem

    Innlegg:
    41
    Liker mottatt:
    30
    Beklager uryddig svar. Det jeg mente var at det tok 8 måneder før det begynte å stoppe opp.
     
    #5
    kongenavtys liker dette.
  6. kongenavtys

    kongenavtys Meldem

    Innlegg:
    115
    Liker mottatt:
    4
    Takk for svar. :) ser på de internasjonale foraene at det er stor sprik i svarene på dette spørsmålet.
     
    #6
  7. kongenavtys

    kongenavtys Meldem

    Innlegg:
    115
    Liker mottatt:
    4
    Da jeg tidligere friserte håret med hårvoks satt jeg igjen med en del hår i hendene, men nå er de kun synlige når jeg dusjer...av en eller annen merkelig grunn. Og det virker ikke som at det er færre hår i dusjen hver gang heller.
     
    #7
    Jens86 og Bård liker dette.
  8. kongenavtys

    kongenavtys Meldem

    Innlegg:
    115
    Liker mottatt:
    4
    Jeg merker jo nå at jeg mister *mer* hår av Finasterid - etter å ha gått på generisk i litt over en måned. Kan dette være et godt tegn?

    For første gang kan man skimte hårbunnen min gjennom sterkt lys, noe jeg aldri har sett før...
     
    #8
  9. George7

    George7 Meldem

    Innlegg:
    32
    Liker mottatt:
    9

    Helt vanlig. Etter 3 måneder med finasteride var kronen min dårligere enn noen gang. Tok 9 måneders tid før jeg var tilbake til hva jeg vil kalle baseline. Dette varierer veldig fra person til person så umulig å si hvor lang tid vil ta. Jeg har nå brukt generisk finasteride i 13 måneder og er usikker på om jeg har fått gjenvekst eller ikke. Håper at det skal bli litt bedre på kronen da jeg har hår der, men er tynnere/svakere enn håret lenger bak og foran. Vil ha tilbake den mørke fargen min og tykkheten.

    For enkelte tar det 18 måneder-24 måneder før de ser resultater, mens andre får bedring etter 6 måneders tid. Dette er veldig individuelt og umulig å forutse. Det viktigste er at du gjør noe med hårtapet og da er finasteride/dutasteride essensielt mener jeg. Ville også kjøpt fungoral sjampo på apoteket. Inneholder 2% keto som er vitenskapelig bevist å hjelpe. Selv bruker jeg det man-ons-fredag og lar det ligge i håret 5 minutter i dusjen før jeg skylder det ut. Veldig enkelt og ikke altfor dyrt heller.
     
    #9
    Bård og kongenavtys liker dette.
  10. kongenavtys

    kongenavtys Meldem

    Innlegg:
    115
    Liker mottatt:
    4
    OK, takk for svar! :)
     
    #10
  11. Olehansen95

    Olehansen95 Gjest

    Hei, kongenavtys! Har du startet på fin, hva er resultatet så langt? Noen bivirkninger? Vurderer selv å starte nå, har prøvd et par ganger før, men stoppet da jeg merket ubehag i testiklene og litt tynnere sæd.

    Noen her som kan si litt om faretegn man bør være oppmerksom på, i forhold til bivirkninger som impotens.
     
    #11
  12. 10qwerasdf

    10qwerasdf Gjest

    Jeg begynte på fin for to måneder siden. Jeg føler faktisk at jeg allerede nå kan merke at hårtapet har bremset opp. Og når det gjelder bivirkninger: absolutt ingen!

    Hvis du planlegger å starte på fin, så vil jeg anbefale deg å ikke stresse og tenke for mye på disse bivirkningene (noen få opplever), da jeg tror den angsten er med på å skape bivirkninger.
     
    #12
    Jens86 liker dette.
  13. Jens86

    Jens86 Administrator

    Innlegg:
    1.326
    Liker mottatt:
    190
    Dette er samme erfaring som jeg har. Jeg var superstresset for bivirkninger da jeg startet første gang - og da "fikk" jeg bivirkninger. Nå går det bra, ingen bivirknigner.
     
    #13