Håret har endret tekstur de siste 6 mnd.

En tråd i 'Hår og hårtap generelt' startet av bret, 11 Des 2016.

  1. bret

    bret Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Liker mottatt:
    0
    annonse:

    Hei dere.
    Jeg er en 36 år gammel mann som begynner å bli litt bekymret med tanke på mitt hårtap.
    per dags dato så har jeg godt med hår på hodet, men de siste månedene har jeg merket at hårstråene føles lettere og tynnere enn før. Det skal sies at det gjelder hele hodet, og jeg "føler" at resten av kroppshåret har blitt lettere og tynnere også.
    Har vært hos legen og de fant D vitamin mangel, som jeg tar kosttilskudd for nå.
    Jeg mister også en god del hår i dusjen hver dag (ca 30-50 stk), men har alltid gjort dette så er ikke så begymret for den delen.
    Det jeg lurer på er om det er slik alle hårtap starter, at hårstrået blir tynnere i diameter?
    Og sveisen føles lettere enn før?
    Har lest litt om at når hårsekkene er rammet av DTH så produserer de sakte men sikkert tynnere og tynnere hårstrå.

    Vurderer å starte på fin, men tenker at en halv tablett i starten er en god løsning.
    Har lest at det gir nesten samme effekt som en hel, men sjansen for bivirkninger er mindre.

    Vil gjerne få en proff vurdering av tilstanden min, er det noen privatklinikker som tar hårtap på alvor og som ikke har nytte av ett "mersalg" selv som dere anbefaler?
    Har brukt Oslo hudlegesenter på noen andre ting og opplever de som proffe på det som har med hud å gjøre.
    Takk for svar!
     
    #1
    Sist redigert: 11 Des 2016
  2. Finasteride

    Finasteride Supermoderator

    Innlegg:
    1.046
    Liker mottatt:
    117
    Oslo Hudlegesenter har jeg vel hørt endel bra om. Om de mener du har hårtap vil de nok skrive ut Proscar/Propecia. Personlig tror jeg at veldige lave verdier av D-vitamin kan øke hastigheten på hårtapet, så spørsmålet mitt er hva viser blodprøvene av ren nyskjerrighet.
     
    #2
  3. Finn93

    Finn93 Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Liker mottatt:
    0

    Hei!
    Akkurat slik du beskriver har skjedd med meg også.
    Det kan hende at Recrea Forte (Minoxidil) holder for deg og at du ikke trenger Finasterid.
     
    #3
  4. Finn93

    Finn93 Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Liker mottatt:
    0
    Hei!
    Akkurat slik du beskriver har skjedd med meg også.
    Det kan hende at Recrea Forte (Minoxidil) holder for deg og at du ikke trenger Finasterid.[/QUOTE]
     
    #4